O czym pamiętać kupując odżywki dla sportowców?

Jest wiele mitów, które narosły w ostatnich latach wokół szeroko rozumianych odżywek czy suplementów diety. Ale dwa – całkowicie najgorsze.

Mit numer jeden

W zasadzie, prowadzące nie tyle do braku efektów, co do bardzo ryzykownych konsekwencji. Dla zdrowia, formy. Dla całego organizmu. No to uwaga, mit numerem jeden. Samo stosowanie suplementów wystarczy, żeby osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Tak, są tacy mądrzy ludzie, którzy są przekonani, że przyjmowanie spalacza tłuszczu zagwarantuje im efektywną kurację, która będzie się mogła po 2-3 tygodniach skończyć rezultatem w postaci…. Wymarzonej wagi i wyglądu ciała. Nie, to nie jest pomyłka. Chcesz to sprawdzić, poczytaj fora. Ludzie po prostu nie mają pojęcia o tym, czemu służą suplementy. Co więcej, niektóre szkoły mówią, że suplementacja w początkowej fazie ćwiczenia na siłowni nie jest wskazana. Chodzi o to, żeby organizm przyzwyczaić do wysiłku „na sucho”, bez wspomagania. 

kobieta

Kolejny mit

No i mit drugi – wszystkie suplementy są takie same. I później mamy przypadki, że jakiś młody chłopak, ląduje w szpitalu z mocno obciążoną wątrobą. Bo kupił środki niewiadomego pochodzenia, które nie są sterydami anabolicznymi, ale z drugiej strony – ich skład nie powinien w ogóle zostać dopuszczony do obrotu na rynku w UE. Jeśli chcesz się suplementować, rób to z głową. Czyli – naucz się czegoś o suplementach od kogoś mądrego. Wybieraj sprawdzone marki. Tu naprawdę nie można sobie pozwolić na to, żeby bazować tylko i wyłącznie na cenie. To może skończyć się naprawdę niemałymi problemami.

Post Author: Robert Martyniuk